2008. november 16.

Hétvége

Kedvenc sorozatom a Gilmore Girls (Szívek szállodája), melynek az egyik részében Rory épp biscottit vásárolt. Olyan gusztán nézett ki a süti, hogy gondoltam kipróbálom. Már rég keresek egy jó receptet rá, de eddig még nem találtam. Hát most megvan! Az egyik új süti-csodás könyvemből kinéztem a receptet és megsütöttem. Isteni finom!!!!

Íme a recept:
Kávés biscotti (25-30db)
  • 24dkg liszt
  • 18dkg cukor
  • 1/2tk sütőpor
  • 1/2tk szódabikarbóna
  • 1/2tk őrölt fahéj
  • csipet só
  • 1 tojás
  • 1dl erős feketekávé (lefőzött)
  • 2ek tej
  • 1/2tk vaníliakivonat (vagy 1tk házi vaníliáscukor)
  • 10dkg mogyoró (vagy dió vagy mogyoró-dió vegyesen)
  • 10dkg étcsoki (vagy 1 tábla tejcsoki, de el is hagyható, a párom szerint jobb anélkül)
Elkészítés menete: a sütőt 170°C-ra előmelegítjük. A mogyorót (vagy amit használunk hozzá) egy serpenyőben megpirítjuk, majd apróra összevágjuk egy éles késsel. A csokit is összevágjuk kis darabokra.
Külön tálban összekeverjük a száraz és a nedves hozzávalókat, majd összevegyítjük és beledolgozzuk a mogyorót, csokit.
A tésztát lisztezett deszkán összegyúrjuk, kettéosztjuk, 30cm-es hengerré formáljuk. Rá a sütőpapíros tepsire mindkettőt és szépen ellapítjuk a tetejét (kb 3cm magas legyen, később úgyis szétterül).
25-30 percig sütjük, amíg megszilárdul.
Deszkára téve ujjnyi vastag szeleteket vágunk belőle ferdén. 15 percig hűlni hagyjuk.
Vissza a tepsire már a vágott oldalukkal felfelé (egy tepsire ráfér) és további 10-15 percig ropogósra sütjük 150°C-on.
Rácsra téve kihűtjük.
Nagyon fini ropogós édesség!
(Állítólag 14 napig eltartható, de persze addig nem marad meg :-)).

Sütöttem még a múltkori sajtos ropogós rudacskákból is, csak most találtam hozzá a Tescoban egy keverék reszelt sajtot (csilis cheddar, mozzarella keverék). Így még finomabb lett! Enyhén csípős, ropogós.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...