2009. július 26.

Szülinapoztunk


Minden évben együtt szülinapozunk a Párommal (ugyanis 1 év egy hónap van köztünk, az Ő javára :-)). Így a nagy családnak is egy időpontban szervezzük a banzájt grillezéssel, bográcsolással.
Az idén is így alakult.
És megsütöttem első emeletes tortácskámat!







A felső emelet egy 16cm átmérőjű Sacher-torta, a földszint egy Kinder pingui torta.
Együtt nagyon fini.

A díszítéshez:
  • a tetejét glazúrral kentem meg
  • a betűket készen vásároltam még korábban az Aldiban:-) (abc lapokon)
  • körülötte mogyis ostyarudak (szintén Aldis)
  • a földszinti lap látható felső részét és oldalát olvasztott csokival kentem be
A glazúr receptje:
  1. Egy szobahőmérsékletű tojás fehérjét habbá verni, közben finom porcukrot adagolva hozzá (körülbelül 10 ek kell belőle, hogy sűrű massza legyen)
  2. A mázból 1 ek-lal kivettem és belekevertem 2 csepp piros ételfestéket (piros szörp is jó, de nem volt itthon)
  3. Egy zacskóba beletöltöttem a szinezett mázt, beletoltam a sarkába, megcsomóztam a zájánál és levágtam egy picike részt a sarkából.
  4. Ezzel spirált rajzoltam a fehér mázra (közepéből kiindulva)
  5. Egy fogpiszkálóval pedig pókhálószerűen először közepéből kiindulva kifelé húzok egy egyeneset, majd a másik egyenes a szélétől a közepe felé halad.
  6. Ezzel kész a teteje.
A Sacher-torta receptjét itt megtalálod:
http://desszert.eu/sacher_torta?page=1
(Az előírt mennyiségek felét vettem, mivel 22-es tortakarika helyett 16-ost használtam. De utólag átgondolva nem lett volna baj ha 9 helyett 8 tojással dolgozom).

A Kinder pingui receptjét itt találod:
http://www.tortaimado.hu/2008/05/kinder-pingui.html
(Annyiban változott, hogy nem szögletes tepsiben, hanem 26-os tortaformában sütöttem a megadott mennyiségekkel).
A Hulala tejszín kiváló hozzá, csak JÓL HŰTSD BE, mert különben nem verődik fel!!!:-)

Csokiolvasztás mikróban:
Utálom, ha valamelyik recepthez millió lábas szükséges.
Kipróbáltam nem vízgőz, hanem a mikróban olvasztást.
A legalacsonyabb hőfokon melegítsd fel egy üvegtálba tett darabolt csokit. 5 percre beállítva tökéletes lesz. Ha még folyósabbat szeretnél a kapott masszánál keverj bele egy evőkanál tejet.

8 megjegyzés:

Ledorka írta...

Gyönyörű lett! :) A színes más különösen tetszik.
Isten éltessen sokáig Benneteket! :)

Cicurka írta...

Köszi szépen! Aranyos vagy!

ccsigaház írta...

Boldog szülinapot!

Abile írta...

Nagyon sok boldogságot kívánok mindkettőtöknek! Gyönyörű tortát készítettél! :o)

Cicurka írta...

Köszi szépen a jókívánságokat!

Panti írta...

Boldog szülinapot mindkettőtöknek! Mutatós, tortát készítettél.

kacskaringopia írta...

Jaj de szép torta! Utólag is Isten éltesse az ünnepelteket!

Cicurka írta...

Szia kacskaringopia!
Köszi szépen a jókívánságokat!:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...