2011. december 9.

Mint az álom... / Just like a dream...

A hétvégén vettem kaprot és túrót. Mi más is készülhetne belőlük, mint a kapros-túrós batyu.
Keresgéltem a neten a receptek között és találtam egy édes-mazsolás változatot Limaránál és egy sós-kaprosat Csokiparány Csengénél.

A kettőt vegyítve született meg az én KAPROS-TÚRÓS BATYUM.
Hogy ez milyen isteni lett! Bármilyen töltelékkel! Meglepően pihepuha, illatos, szinte olvad a szájban. ♥ Mint a HAB!

Bocsi a kép rossz minőségért, de ilyenkor este már nem sok fény van :(. Majd cserélem :).
A recept:

Tészta:
*3,2 dl langyos tej
*1 egész tojás
*1 mk. só
*8 ek olaj
*600 g liszt (mikróban meglangyosítva)
*2,5 dkg élesztő
*2 ek. cukor

Kenyérsütőgépben ilyen sorrendben tészta programon összeállítottam (kb. 20 perc). Kikapcsoltam és kelni hagytam amíg jól megnőtt :). Majd lisztezett deszkára borítva átgyúrtam, kinyújtottam kb 5mm-re, pizzavágóval négyzeteket téglalapokat vágtam.

Töltelék:
*400 g tehéntúró villával összetörve
*1 ek tejföl
*1 csokor kapor apróra vágva
*2 tojás sárgája
*2 tojás fehérje habbá verve
*1 lapos ek. só

A tölteléket összeállítottam, majd a téglalapok közepébe halmoztam 1-1 púpos kiskanállal. Összecsippentettem a négy sarkát és ahogy Limara írta megtekertem a tetején (nem mindnél sikerült, de hát nem is a látvány volt a cél :)).

Tetejét egész, felvert tojással lekentem és irány a sütő.
Légkeveréses sütőben 180 fokon 15 perc alatt készre sültek. (Előmelegített!)

Nem győzőm hangsúlyozni mennyire PUHA és FINOM lett! :)
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...