2008. november 23.

Pöttyös táska

Olyan régen nem varrtam semmit, hogy csak most nézem a blogom kezd sütősbe átmenni:-). Nos itt a nagy alkalom.
Már régebben vásároltam egy nagyon klassz pöttyös farmer anyagot. Most eljött az idő, hogy varrjak is belőle valami szépet.
A neten találtam egy jó kis kézitáska szabásmintát, csak egy baj volt vele, hogy nem tudtam elolvasni az adatokat és a méreteket. Így saccperkábé kiszabtam a lerajzolt részeket és próbáltam összeállítani, hát mit ne mondjak, nem ment :-(
Annyit kínlódtam vele, hogy össze tudjam kombinálni az oldalát az elejével, hogy már majdnem feladtam, mígnem tegnap éjjel megszületett!!!
Próbáltam lefényképezni a varrás menetét, de hát már úgy éjféltájban annak örültem igazán, amikor már készen lettem.
Így az érthetőség kedvéért felteszem a megtalált oldalt és a képek alá írok kommentárt is :-)

Ahol a mintát találtam:
http://www.flickr.com/photos/14033721@N06/sets/72157604410471218/ (blueprairie)

Az eredeti minta:


A táska elkészítése képekben:
  1. Kiszabjuk a belsejét, a bélését és a külső részét. Mindegyik darab egy 40x60cm-es lekerekített sarkú téglalap. Plusz a belsejébe egy 20x40cm-es darab a zsebeknek. A belső részre rávarrjuk a zsebnek való csíkot úgy, hogy a két szélét összevarrjuk, majd közbe varrással daraboljuk részekre. Összevarrjuk a 3 réteget (külső, bélés, belső).
2. Kiszabjuk az oldalát. 1db 68x42cm-es ellipszis kettévágva, vagy 2db 34x42cm-es fél ellipszis. A szélére rávarrunk egy tetszőleges szalagot (én olyat vettem, ami úgy néz ki, mintha felpöndörödött volna a széle, nem tudom a pontos nevét). Majd összevarrom az előzőleg összevarrt alapdarabbal úgy, hogy a hosszabb oldalára rátesszük ezt a két részt és a lekerekített részt hozzávarrjuk.

3. Az oldala tetejét beszegjük, majd a tetejétől 10cm-re beleütünk 6db karikát (ide lehet majd befűzni a szalagot, ami összefogja az oldalát). (A Baumaxban lehet kapni ilyen beütő készletet pár száz forintért hozzávaló beütnivalókkal együtt).
4. Az eleje tetejét beszegjük egy ferdepánttal. (készen vettem egy rugalmas arany színűt, így nem volt sok dolgom vele, mint felvarrni)
A táska külső részén a pántot géppel varrtam le, majd a táska belsejében rejtett öltésekkel tisztáztam.

5. Az oldala túlnyúló részeit hozzávarrtam a táska eleje tetejéhez, így egy dobozformát kaptam.
6. Végül kiszabtam egy kisebb 17x22cm-es darabot + ugyanekkora bélés, és összevartam. Ez lett a táskám felső áthajtókája. Varrtam rá egy hurkot a gombnak. Persze felvarrtam a gombot az elejére, befűztem az oldalába egy madzagot.
Kiszabtam 2db 50x10cm-es csíkot a füleknek, összevarrtam úgy, hogy kettéhajtottam hosszában, 1-1cm-t behajtottam a széléből, levarrtam, majd a másik hosszanti oldalát is levarrtam, hogy egységes legyen és felvarrtam a táskára.
A fülek közé bevarrtam a hátoldalára az áthajtókát.
Befűztem az oldalában levő lyukakba egy-egy madzagot.
És készen is van a remekművem!!!
Ha el szeretnéd készíteni a táskát és valami nem érthető, nyugodtan írj! :-) Megpróbálom érthetőbben leírni.

3 megjegyzés:

Shay írta...

Thank you for your comment on my blog! So many people like this bag pattern, I'm glad that I posted it.

32 days to Christmas! My favorite holiday.

I still have my little phrase book from my military days so I can write nem tudok Magyarul--koszonom!

KicsiKató írta...

Szia!

Köszönöm a dicsérő szavakat... Klassz kis táskát varrtál, a tutorialért külön piros pont (stílusosan...:)))))

A receptek pedig... Lementek párat:)

Cicurka írta...

Örülök, hogy sikerült valami hasznosat összehoznom :-)
Még kerülnek majd fel folyamatosan receptek, de csak olyanokat szeretnék feltenni, amelyekhez fényképet is tudok hozzáadni.
Köszi a pötyit!:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...