2009. január 31.

A reggeli kakaó mellé

A következő receptet Giginél találtam. Nagyon megörültem neki, mert gyerekkorom kedvenc kiflije állt előttem.
Rögtön meg is sütöttem kicsi változtatással.
Nem csalódtam, az íze a régi :-)

A recept:
  • 70 dkg liszt
  • 5 dl tej
  • 5 ek cukor
  • 1 ek méz
  • 10 dkg olvasztott vaj
  • 1,5 csomag szárított élesztő
  • 1 ek házi vaníliás cukor
  • fahéj (nem szükséges)
  • csipet só
  • 2 ek kakaópor
Elkészítése:
  1. Kenyérsütőgépben dagasztottam a tésztát (1,5 óra kelesztéssel együtt).
  2. Közben kikevertem a kakaóport 3 ek tejjel.
  3. A kész tésztát ketté osztottam, az egyik felét simán hagyva, a másik felére rákentem a kakapómasszát, majd addig gyúrtam, míg egynemű kakaós lett.
  4. A sima és a kakaós tésztát 4 felé osztottam és párba szedtem.
  5. Egy sima és egy kakaós lap egymásra rakva, sodrófával kinyújtva (laposra, kb 1cm vastagra). Egy-egy lapot 5 felé osztani és feltekerni mint egy kiflit.
  6. Tepsire tenni és tejjel lekenni (az eredeti recept vizet ír, de szerintem tejjel még finomabb és édesebb lesz).
  7. Légkeveréses sütőben 180°C-on 20-25 perc alatt megsütni (alsó-felső sütés esetén is mehet ugyanez a hőfok és perc).

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...