2009. április 5.

Első bográcsolásom eredménye

Tegnap tartottuk családi körben a névnapomat (kicsit megkésve, mert most volt az a hétvége, mikor senki sem dolgozott).
Már korábban eldöntöttem, hogy legyen csülkös bableves a menü fénypontja :-). Csak azért, mert ezt legalább majd' mindenki szereti.
Találtam hozzá szép nagy csülköt és hatalmas szemű babot is. Nosza.
Igen ám, de kb 12 főre kell főzni a levest. Az itthon fellelhető fazék pedig 4 literes (sincs)... Mi legyen. Hát vegyünk egy bográcsot! :-)
Még nem főztünk bográcsos kaját, hát itt volt az alkalom.
Isteni finom lett!!!

A receptet itt találtam: http://mindmegette.hu/index.php?apps=recept&recept=3412
Érdemes kipróbálni gáztűzhelyen is, mert nagyon ízletes.

A recept (kicsit módosítva):

Hozzávalók 4 /12 személyre:

  • 25 / 50 dkg tarkabab

  • 80 dkg füstölt sertéscsülök (1 kisebb darab)

  • 2 gerezd fokhagyma

  • 8-10 szem egész bors (vagy 1 ek)

  • 15 dkg fehérrépa (2 hosszabb szál)

  • 15 dkg sárgarépa (3 nagyobb darab)

  • 2 babérlevél

  • 10+3 dkg (2 evőkanál) liszt

  • 1 tojás

  • 1 közepes fej hagyma

  • 1 evőkanál olaj

  • 1 kávéskanál pirospaprika (+ 1-2 ek csípős nyomós paprika)

  • 2 dl tejföl (elhagytam)

  • ecet vagy citromlé (elhagytam)

  • fél hegyes zöldpaprika (olyannyira kellemesen csípős lett, hogy elhagytam)


  • Elkészítés:
    Olajon hagymát fonnyasztunk egy picike sóval, beledobjuk a 2 gerezd fokhagymát, borsot, babérlevelet, nyomós paprikát és picit pirítjuk.
    Majd mehet bele az előző este beáztatott és leöblített bab, felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje és főzzük 30 percet, majd mehet bele az előző este beáztatott, leöblített és 1 óráig főzött csülök a levével. Így főzzük amíg minden megpuhul. (Eddig kb. 2,5 órát főtt mindenestül a bográcsban).
    Majd mehet bele a zöldség.
    Közben elkészítem a nokedlit (kevés liszt, 1 tojás, kevés víz összekavarni, és lobogó vízbe szaggatni).
    Ha megfőtt a leves belekeverem a nokedlit és kész!

    Nincsenek megjegyzések:

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...