2011. november 18.

Horgolás - Alapok 1. / How to get started to crochet 1.

Amíg várom az esetleges napsütést a fotózáshoz :), addig gondoltam elkezdem az én sorozatomat a horgolásról. Csak kezdőknek! :) (No persze haladók és profik is jöhetnek, de gondolom ők már kirázzák a kisujjukból :))

Hol is érdemes elkezdeni...
Itt jegyzem meg, hogy ezen összeszedett leírások saját tapasztalatra épített postok lesznek, ahogyan én kezdtem.

Nos, a Youtube-on rengeteg videó van különféle horgolási technikára, és van amelyik nagyon is jól szemlélteti (számolással együtt) mit és hogyan is kell csinálni.
Kicsit lentebb be is szúrom...

Kezdjük azzal, hogy ...

Beszerzünk egy horgolótűt és egy gombolyag fonalat. :)
Én 3,5-es horgolótűvel kezdtem és zoknikötőfonallal (ilyen vastagságra pl. a Barka Kabala - S/vékony).



Hogyan készítsünk kezdő kört (Ezzel a módszerrel szépen össze lehet húzni a közepét és szellősen lehet horgolni a kezdésnél): ITT.
És videón egy-két módszer (válaszd amelyik szimpatikusabb):

Hurok /Slip knot: ITT. A fenti videón is látszik a kivitelezése.

Láncszemek készítése / Chain (ch): ITT.
Az összefoglaló videó:



Jelmagyarázatok ITT


Kezdés - Hogyan tartsd feszesen a fonalat, hurok, láncszem, kúszószem (sl st) / Chain and Slip stitch


PÁLCÁK

Rövdipálca - Single crochet (sc) - Jele:
Itt (magyarul - képek és leírás)


Félpálca / Half double crochet (hdc) - Jele:


Egyráhajtásos pálca = Pálca / Double crochet (dc) - Jele:


Kétráhajtásos pálca / Treble = Tripple crochet (trc) - Jele:


Egyszerre lehorgolt pálcák - Jele: Fejre állított V. ITT
Maradt még a befejezés (kihúzzuk a szemből a fonalat és kész is - majd mintánál meglátjuk) és a színváltás (ez is jobban látszik videón).

Azt hiszem ennyi a totál alap. Ha vmi kimaradt jelezd és bővítem. :)

2 megjegyzés:

Ányi írta...

Szeritem ennyi bőven elég. Köszi az alapos összeszedést!

Cicurka írta...

Nincs mit! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...